loading...

آی مگ

دورکاری نیز مانند تمامی حرفه‌ها دارای چالش‌ها و مزایا و معایب خاصی است ، 10 مورد مفید در این بخش به‌اختصار جهت سهولت و بالا بردن عملکرد در این کار توضیح داده می

بازدید : 91
سه شنبه 16 دی 1399 زمان : 13:55

دورکاری نیز مانند تمامی حرفه‌ها دارای چالش‌ها و مزایا و معایب خاصی است ، 10 مورد مفید در این بخش به‌اختصار جهت سهولت و بالا بردن عملکرد در این کار توضیح داده می‌شود که می‌تواند تأثیر بسزایی در انجام این فعالیت داشته و برای افراد دورکار مفید خواهد بود.

یکی از راه‌های برقراری ارتباط با مشتری به‌طور دائم و مستمر به‌صورت 24 ساعته، دورکاری یا کار در منزل می‌باشد که موردتوجه مدیران و افراد جویای کار قرارگرفته است.


صاحبان کسب‌وکار به دلایل مختلف استقبال زیادی از دورکاری به عمل می‌آورند، مثل کاهش هزینه پرداختی به کارمند به دلیل عدم نیاز به حضور در شرکت و یا سرویس‌های حمل‌ونقل و یا تجهیزاتی که برای انجام کارها نیاز است و مهم‌ترین آن‌ها برقراری ارتباط مستمر با مشتری است.


دورکاری مورد استقبال دانشجویان زیادی قرار می‌گیرد که می‌توانند به تحصیل خود ادامه داده و درآمد نیز در زمان‌های خالی خود داشته باشند؛ همچنین افرادی که می‌توانند هم‌زمان برای شرکتی کار کنند و بعد از ساعت اداری در منزل برای شرکتی دیگر یا همان مجموعه که شیفت دیگری نیز دارد دورکاری نمایند.


دورکاری نیز مانند تمامی حرفه‌ها دارای چالش‌ها و مزایا و معایب خاصی است ، 10 مورد مفید در این بخش به‌اختصار جهت سهولت و بالا بردن عملکرد در این کار توضیح داده می‌شود که می‌تواند تأثیر بسزایی در انجام این فعالیت داشته و برای افراد دورکار مفید خواهد بود.


فضای کاری مناسب
برای تمرکز در زمان دورکاری ، حتماً از محیطی مخصوص در منزل استفاده نمایید، در صورت امکان اتاق کاری تهیه نمایید؛ اگر اختصاص دادن یک اتاق جداگانه به عنوان اتاق کار مقدور نمی‌باشد می‌توانید میزی را در گوشه‌ای از اتاق شخصی خود قرار داده و محیطی اداری در این قسمت برای خود فراهم آورید تا بتوانید عملکرد مناسبی را داشته باشد.


برنامه‌ریزی برای زمان
یک برنامه‌ریزی درست می‌تواند وظایف کاری و کارهای شخصی شما را در کنار هم و هم‌زمان مدیریت کند. برخی از اپلیکیشن‌های مدیریت زمان می‌توانند کمک مناسبی به شما دهند تا حتی در زمان‌هایی که دور کار می‌باشید نیز به برخی کارهای شخصی نیز رسیدگی نمایید.


فرض کنید در محل کار هستید
وقتی در شرکت هستید حتماً از قوانین خاصی پیروی می‌نمایید؛ برای اینکه بتوانید در دورکاری نیز از فعالیت بالایی برخوردار باشید سعی نمایید قسمتی از قوانین محل کار را در منزل نیز رعایت کرده و به آن‌ها عمل کنید. مثلاً در هنگام فعالیت دورکاری کارهای شخصی انجام ندهید و با برنامه‌ریزی هر دو ساعت یک‌بار برای خود زمان بگذارید تا 15 دقیقه به چک کردن ایمیل‌ها یا شبکه‌های اجتماعی خود پرداخته و سایر موارد شخصی خود را مدیریت نمایید.


زمان‌بندی برای استراحت
برای رفتن به محل کار مطمئناً زمانی برای آماده شدن و مسیر رفت و بعد از اتمام ساعات کاری زمانی برای برگشت به منزل را سپری می‌نمایید. وقتی شما در منزل هستید می‌توانید این زمان‌ها را به استراحت خود در بین فعالیت‌های کاری اختصاص دهید.


پیاده‌روی و حرکات ورزشی
همیشه به کارمندان شرکت‌ها و سازمان‌ها توصیه می‌گردد که ورزش و پیاده‌روی را در فعالیت‌های روزانه خود بگنجانند . این موضوع برای شما که دورکار هستید نیز صدق می‌کند. در نظر داشته باشید زمانی که شما دورکار هستید زمان بیشتری را در منزل سپری می‌کنید و انجام فعالیت‌های ورزشی برای شما واجب‌تر می‌شود.
در میان فعالیت‌های کاری می‌توانید به حرکات کششی بپردازید و یا چند دقیقه در منزل قدم بزنید یا حرکاتی را انجام دهید که گردش خون شمارا بهتر کند.


استفاده از هدفون مناسب
برای داشتن تماس‌هایی با کیفیت بالا از هدفون مناسب استفاده نمایید تا صداهای اطراف در منزل تاثیرچندانی بر روی مکالمات شما نداشته باشد. خرید هدفون کلومن را به شما پیشنهاد می کنیم.


داشتن اینترنت قوی
در زمان دورکاری ارتباط اینترنتی قوی نقش مهمی ایفا می‌کند زیرا تنها راه برقراری ارتباط با محل کار خود اینترنت است . در زمان دورکاری از سالم بودن تجهیزات اینترنتی و داشتن ترافیک حجمی نت به میزان کافی مطمئن باشید.


ارتباط آنلاین با همکاران
در زمان دورکاری حفظ ارتباط از طریق برنامه‌های چت آنلاین به صورت ویدئو و صوت با همکاران و مدیران مربوطه از اهمیت بالایی برخوردار است،همچنین می‌توانید در طول هفته که زمان خالی دارید به محل کار خود بروید و با همکاران و مدیران خود از نزدیک نیز صحبت نمایید.


کنترل میزان صدا در منزل
میزان صدا در محیط کار تأثیر مستقیم بر روی عملکرد افراد دارد. افراد در دو نوع با محیطی آرام و بی‌صدا و یا محیطی شلوغ که احساس تنهایی و خواب‌آلودگی نکنند عادت به کاردارند. اگر جزو دسته اول هستید در منزل به‌راحتی این نوع محیط را می‌توانید در اتاق کاریتان ایجاد نمایید و اگر جزو دسته دوم هستید از وسایلی مانند تلویزیون و رادیو و پخش موسیقی تا جایی که مانع تماس‌های تلفنی شما نشود استفاده فرمایید.


استفاده از لباس مناسب
زمانی که دور کار هستید دیگر نیاز به پوشیدن لباس رسمی مناسب محل کار ندارید و می‌توانید لباس‌های راحت‌تری در منزل استفاده نمایید اما در نظر داشته باشید هر لباسی نیز مناسب دورکاری نمی‌باشد.


ذهن شما به صورت پیش‌فرض خود را برای اتفاقات مختلف آماده می‌نماید. به همین دلیل هیچ‌وقت از لباس‌خواب یا لباس خیلی راحت برای استراحت در زمان دورکاری استفاده نکنید تا احساس خستگی و خواب‌آلودگی به شما دست

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 20
  • بازدید کلی : 1114
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه